Дана 20.1.2022.године педагошко – психолошка служба школе је одржала радионицу на тему Развијање емпатије у 8/3 одељењу и 26.1.2022.године у одељењу 6/3. Циљеви ове радионице јесте да ученици знају да процене утицај речи и понашања на осећања других и да знају да именују своја осећања.

Радионица се састоји из 2 активности:

  1. Кад ти кажем….
    Ученици су подељени у 2 групе, А и Б. Ученицма из А групе сам на леђа залепила картице на којима су поруке као: Реци ми да изгледам тужно или Понашај се као да сам ти досадна….
    Ученици из Б групе су имали задатак да ученицима из А групе дочарају и прикажу шта пише на њиховим картицама без да то изговоре. Задатак је био да то покажу путем мимике, покрета, фацијалне експресије, значи да се понашају у складу са инструкцијом.
  2. Емоције
    Ученици су добили стикере на којима је сваки ученик требао да запише по једну емоцију. Након тога сам скупила све папириће на гомилу, измешала их. Задатак је био да ученици један по један извлаче папирић и да за написану емоцију наведу неки стих, изреку или реченицу.

На крају ових активности смо заједно разговарали како су се ученици осећали када су други према њима били непријатни, а како када су се опходили пријатно.  Дискутовали смо да ли је лако исказати своја осећања и да ли је лако препознати емоције у свакодневном говору, музици стиховима. Ученицма се ова радионица свидела, те су износили на који начин они изражавају емоције, као и како исказују емпатију према другима односно како је то бити у „туђим ципелама“.